Bli aldrig en kopia av någon

Jag vet att du är trött på den där ständiga känslan av att sitta fast, att känna sig fängslad
Man bor mitt staden men har aldrig vart så ensam
dagen blir natt o längtan blir ängslan
Men det känns som om man har fastnat i ett gränsland
där allting står still förutom klockorna som klämtar
-Kapten Röd

Kunde inte sova igår, låg o tänkte på hur trött jag är på det här stället. Har man väl lämnat södertälje så vill man bara bort, eller jag ialf. Är så trött på att det alltid är samma sak, varje dag, varje helg, samma folk.
Funderar skarpt på att dra tillbaka till usa, typ plugga engelska eller nåt, för utbildningen jag kollar på i borås vill att man ska ha höga betyg i engelska så..
I st.augustine där jag va har dom ett jätte fint college, flager college. Men fick reda på nu att man kan inte åka dit o bara plugga engelska, så där sprack dom planerna.. gaah!
Vet inte vad jag ska göra, är helt kluven, vill jag börja plugga mode design? vill jag flytta hemifrån? vill jag tillbaka till usa? vet inte vad jag vill och det är rätt jobbigt. Men man ska väl leva lite för nuet. Å just nu känner jag att jag vill ner till borås o plugga typ design.
Men jag pallar inte med södertälje längre, pallar inte med samma gamla folk.
Visst har man några underbara vänner, o några fler "vänner" men ja.. som sagt. är kluven mitt i tu.


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tror nog det bästa för dig just nu är att få komma bort från allting.. Jag tror att en flytt till en helt annan ort skulle göra allting mkt bättre. Då man är tvungen att bo ensam, känner man verkligen av hur det riktiga livet är..

2008-01-08 @ 07:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0