27/6 Söndag

MIDSOMMARAFTON var sjukt kul. Det började med att jag tog tåget ut till storstan i torsdags, där blev jag upplockad av Dirty D. Vi drog hos hemåt mot henne i Nacka, lagade sista maten och fixade lite. På kvällskvisten blev det volleyboll spelande. Sjukt länge sen man spelade det men det var kul :)
På självaste midsommarafton åkte vi ut till Bullanö hamn, där väntade vår båt och resten av gänget som bestod av Sara,Jocke,Pierre,danne,sara och Linus. Vi drog oss sedan mot vårat mål som var ön Möja.
Vi kom dit en skaplig tid och hade tur att det fanns en plats kvar i gästhamnen där. Vädret var helt underbart med sol och blå himmel. Efter att ha lagt till och kommit oss lite tillrätta gick vi på en upptäcktsfärd för att bekanta oss lite med ön. Vi missade tyvärr dansen kring midsommarstången men den var fin. Vi gjorde lite stockholm boogie poser och annat skoj, folk tycket vi var duktiga ialf :)
Sen var det bara att promenera tillbaka och börja kröka lite mer. Kvällen flöt på med dricka, mat och trevligt sällskap. Vi hade trevliga båtgrannar och alla runtomkring var väldigt festliga. Förutom fjortisgänget som tyckte om att spela väldigt hög och dålig musik och prata o B-rudar som dom skulle K-nulla i M-unnen. Japp det låter värre när dom pratar! Jag,Diana och Jocke hade sjukt kul, vi sprang runt och hälsade på allt å alla. Det är väl lite suddigt men vi la oss runt 5 snåret tror jag. jag jocke och diana delade på en säng, men nångågn försvann diana och la sig vid pirres och saras fötter?! Fjortisarna började spela dålig musik väldigt tidigt på morgonen, tydligen trodde dom att dom skulle få B-rudar då..hmm.
Vi tog ett KALLT morgondopp i vattnet, eller jag pierre och jocke. Efter att ha nyktrat till lite så drog vi oss vidare, först var vi tvungna att åka tillbaka till bullanö och lämna av danne å sara.. sen drog vi oss vidare mot Sandhamn där vi skulle festa på midsommardagen. MEN vi kom inte så långt, den nya motorn la av, helt, så efter några timmar med meckande och annat så fick vi ringa sjöräddningen och bli bogserade hem till bullanö.. jätte trist. Men för min del var det nog bra.. jag var så SJUKT bakis, och det hjälpte inte att vara på en gungande båt om man säger så, det blev lite mat till fiskarna några ggr :P Har lite blåmärken men allt som allt så var det en väldigt lyckad kveld.. TACK FÖR DET!

23/6 Onsdag

ALLE SKAL FÅÅ

20/6 Söndag

Ja så nu sitter jag här hemma i Södertälje igen. Det var inte kul att säga hej då till alla, igen. Får se hur lång tid det tar innan man får se familjen Orr igen, fan ungarna växer så fort. Sam körde mit till flygplatsen, flyget gick 10.45 och i NY vart det runt 5 tim väntan på flyget hem, segt. Men jag fick äntligen äta min efterlängtade kina mat, General Tos´s chicken.. mums. Resan var rätt seg, kollade på 3-4 filmer och var helt slut när jag kom hem igår. Jag tänkte sova nån timme och sen åka ut till stugan, vid 5 ringde pappa och undrade vad jag gjorde.. hehe nån timme ja.. så åkte ut dit å grillade, sen var det bara att åka hem, tänkte packa upp men somnade :P vaknade runt 3 inatt och var rätt pigg, så det blev tv tittande och runt 6 tiden somnade jag igen till pappa väckte mig vid 11. Är fotfarande sjukt trött.. men men :D Har haft det helt underbart ialf!
Imorgon blir det jobb. Sen kanske Västkusten på onsdag med Diana och några killkompisar till henne, Vi får se hur det blir!

16/6 Onsdag

FLORIDA-KEY LARGO

Chill time AB.. Skit röd och utmattad. Jag och Alyssa drog ner till the giftshop, jag köpte på fotband. Resten av gänget kom ner och vi kollade in deras Avkarium, där hade dom massa små fiskar och dylikt, vissa av dom hade vi sett när vi snorklade.
Det var bra att det var sista dagen idag, alla var sjukt trötta och irriterad. Vi tog ett sista dopp i vattnet efter middagen.

15/6 Tisdag

FLORIDA-KEY LARGO

Vid 8.30 tiden frog vi mot Jeff´s båtuthyrning. Vi hyrde en båt för 14 pers, as najs och strålande väder.
Jeff åkte ut med oss först och visade vart och hur vi skulle åka sen lämnade vi av honom och begav oss ut. Först åkte vi till ett korallrev. Det var hur klart vatten som helst och man såg ända ner till botten även fast det var väldigt djupt. Efter att ha snorklat där ett tag och Alyssa blit lite sjösjuk så drog vi oss vidare mot nästa mål, ett sandrev mitt i havet. Där var det midjegrunt och sandbotten..awesome! Precis när vi hade kastat ankar och skulle göra oss klara för att hoppa i så simmar det förbi två svart saker kanske 3 meter bort.. såklart så var det två HAJAR.. skit läskigt, men det var tydligen inga "farliga" hajar, nurse sharks, eller Amhaj som dom tydligen heter på svenska. Efter ett tag vågade jag hoppa i och jag och bree letade massa snäckor och hade det helt underbart. Vi såg massa coola fiskar och igen såna där stora tarpons.
ALLA blev sjukt brända, speciellt på ryggen, även fast vi använde massa solkräm, men solen var så stark och reflekteras i vattnet.. ajaj. Fan varje gång man skulle vända sig i sängen på kvällen så vaknade man för att det gjorde så ont :P

14/6 Måndag

FLORIDA-KEY LARGO

Skulle ha hyrt båt och vart ute med den idag men så blev det inte, massa strul med Keegans så idag blev det en chill dag. Toaletten på trailern var full så den tömdes. Jag, Sam, Janeen och Breanna drog iväg och handlade inför båtfärden imorn, och sen lite lätt shopping.
Vid 1 tiden drog vi mot en restaurang, samma meta som igår, mat, bar och pool. Fast den här låg 5 min från oss, Jimmy Johnson´s BIGCHILL. Jag och Breanna låg i poolen hela dagen och drack massa goda drinkar,som tex Key Lime Coroda.. as najs. Hon är bara 18 men fick lov att dricka lite :D det är ju som sagt 21 som gäller i USA.
Sam drack 2-3 drinkar och sen vart hon deckad i bungalowen vi hade .. haha så typiskt henne. Men innan hon deckade så han hom informera mig om att hon ville att jag skulle flytta till florida, dom skulle köpa en lägenhet till mig vid summerhous, som ligger vid stranden, inte helt fel :P Ms.Janeen blev också lite rund under fötterna så Mr.Bill blev the designated driver. Kelly var skit sur på Sam för att hon var full..haha skit kul!
Vi kom hem rätt sent så det blev film time på kvällen.

13/6 Söndag

FLORIDA-KEY LARGO

Morgonen var rätt seg, inga planer alls, massa väntande på Keegans. Sen bestämdes det för att ta en bildtur till Key West. Tog unngefär 2 tim dit. VI drog till Dantes, en restaurang med bar och pool.. as sweet. Eller poolen var as sunkig, massa fluger och säkert full med kiss, alla stod ju i poolen å drack hehe.
Men det var kul att få se lite av Key West. Det är lite mer party där, större stad än Key Largo. Det var Pride vecka när vi var där :) Hade gärna stannat längre än 1 dag så man kunde se mer men, en annan gång kanske :)
HAHA sjukt kul, alla trodde det var farsdag idag, så Tom och Mr.Bill hade det bra, sen på kvällen så sa Mr.T till Sam att det var en bra provdag, och vad dom kunde förbättra till nästa söndag :D Vi åt till och med tårta!
BY THE WAY SÅ BLEV JAG UPPÄTEN AV MYGG OCH KNOTT VARJE KVELD!!

12/6 Lördag

FLORIDA-KEY LARGO

Idag blev det  Kajakpaddling. Det var jag-Kelly, Sam-Alyssa, Tom-Jake och Janeen,Emma,Julia fick ta en kanot. Vi var ute ca 1 tim, Det fanns en rutt man kunde ta. Skit kul, fast lite jobbigt men :) Ett plus var att killarna som jobbade där va snygga .. haha.
Ehm å ja jusste, min rosa lilla kamera gick sönder.. oops.. alltså både jag och Tom hade med våra kameror i små vattentäta plastpåsar i kajakerna, min blev minst blöt men såklart är det den som går sönder. Ska kolla vad det var för försäkring jag tog på den.
På eftermiddagen drog vi ut på en biltur och stannade på ett jättemysigt ställe och åt middag. Resten av kvällen var rätt chill.

11/6 Fredag

FLORIDA-KEY LARGO

Första dagen kom alla sig upp en skaplig tid runt 8. Så vi drog oss ner mot en av stränderna. Dom har massa snorkling utrustning så det var det vi ägnade förmiddagen åt. Först var vi på ett ställe, grunt med massa sjögräs och lite koraller, ungarna skulle träna lite. Det var ett tag sen man snorklade, men det är sjukt kul! Alyssa var jätte duktig, Kelly var helt okej men behövde mer träning, Jake.. ja han var väl inte så bra, har inet fått i snitsen än men hej, han är ju bara 5 år :)
Efter en stund där så drog vi vidare till en anna strand precis bredvid, där var det djupare och dom hade anordnat med gamla kanoner och dylikt i vattnet som man kunde snorka ut och titta på. Vi såg sjukt stora fiskar som heter Tarpons, dom kan bli runt 3 meter och kan ibland förväxlas med hajar, lite läskigt men dom är inte alls farliga.
Keegans är lite sega på morgonen, så vid lunch kom dom ner på stranden..
I Key Largo, eller överallt där så är det lag på att barn under 16 måste ha cykelhjälm, haha ingen av dessa ungar äger ens en hjälm, inte ens jake.. men men.
Efter en hel dag i vattnet så blev det grill på kvällen, mys, corona och spel. La oss rätt tidigt för alla var helt slut.

10/6 torsdag

Då har jag nu anlänt till THE U.S.A
Efter ett antal timmar i luften och ett antal väntande på flygplatser så är jag nu i St.Augustine. På sista flyget hamnade jag såklart breve en VÄLDIGT pratglad kanadensiskt cowboy.. Ja så i 2 tim var det ju bara att prata å vara social. As najs att vara tillbaka och jag fick ett varmt välkommnande. Vi är idag påväg mot Key Largo där vi ska spendera våran semester. Resan tar ungefär 9 tim. Vi åkte tidigt på morgonen så alla sov mestadels av tiden. Ett däck på Trailern gick sönder mitt på en motorväg, men vi hade tur för bakom oss åkte en sån där person som byter däck på bilar, och dom åker runt på vägar och gör det gratis för att folk ska välja dom nästa gång, typ?! Så allt gick väldigt smidigt.
Innan vi kom fram stannade vi på Walmart, köpte undervattenskameror och öl såklart!
Det var SJUKT varmt i Key Largo, alltså sådär jobbigt varmt, men jag klagade inte, så jätte mkt :P
Familjen Keegan var med också, dom kom lite efter oss men kul att se domigen. Jag och ungarna tog en cykeltur på campingen och tittade oss omkring, sen vart det grillning och chill.

tisdag 8/6

Nu har det mest jobbats, tränats och solats. Har skrivit in mig på nautilus (eller actic som det heter nu) i sommar. 3 månader, så nu ska det tränas!! Sen har jag jobbat mina första jour pass i brunnsäng, gick väldigt bra, skönt!
Imorgon drar jag mot varmare breddgrader, FLORIDA, flyget går runt 9 imorgon bitti. Är framme i Jacksonville runt 17.15 amerikansk tid, alltså runt 23.15 svensk tid. Kommer få sitta å vänta ett tag på Samantha som ska hämta mig men vad gör det, här ska det inte klagas. Vet inte när men säkert dan efter så drar vi oss vidar emot Key West i Florida, ska bli sjukt kul, aldrig varit där och alla säger att det är jätte fint :) underbart!
Kommer hem 18/6 så är där i 9 dagar.. sweet!
Sen blir det jobb jobb jobb, ska börja på gästhamnen nåndag efter att jag kmr hem..spännande.
Fick följa med cissi till stallet idag. Vi red ut i skogen och arbetade dom i uppförsbackar. Red på Sarah och det gick väldigt bra.. jätte kul när det går så fint!

Sen skulle jag bara vilja säga att jag tycker att alla ska försöka undvika produkter med palmolja i, en väldigt onödig produkt som gör så att regnskogen försvinner och bland annat orangutangerna blir utrotningshotade. Länkar till en sida jag tycker ni ska läsa : http://www.palmoljefritt.se/
En annan sak som jag verkligen tycker att folk ska bojkotta är att man ska INTE gå på cirkusar med djur. Det är pinsamt hur dom behandlas för att idioter till människor ska underhållas. Träningen går inte direkt till på ett bra sätt. Länkar till en film som jag tycker ni ska se: http://www.sirkus.info